Hoe is de verhouding tussen erfscheiding en recht van overpad?

Hoe zit het met het recht op privacy dat min of meer wordt opgeheven door een recht op overpad dat anders wordt gebruikt dan waarvoor het werd afgegeven. Waardoor er inbreuk op privacy wordt gepleegd.
(Veel gezien en invulling is divers, maar wat weegt zwaarder?)

Toegevoegd na 2 minuten:
O.a. deze vraag en antwoorden: http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/recht-overpad-rechtsgeldig.21361

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het recht van overpad is erg sterk.
Het geeft bepaalde mensen van een bepaald adres het recht ten allertijden gebruik te maken, om via dat pad ( jouw grond) van en naar hun woning te komen.
Vind je dat een inbreuk op je privacy, dan is het aan jou daar maatregelen tegen te nemen.
Immers jij bent op de hoogte van dat recht.
En je bent zelf in staat het te verhelpen.
Het plaatsen van een haag of schutting lost dit probleem vrijwel geheel op.
Wil je dat niet, dan zal je helaas de overlast van recht van overpad moeten nemen zoals dat is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het is de verantwoording van se verhuuder om u op de hoogte te brengen. Dat 'ie dat niet gedaan heeft wil niet zeggen dat u het recht van de buren af kan nemen. Maar dat lijkt me logisch.