Mijn buurman spuit mijn planten met een verdelgingsmiddel dood. Wat staat mij te doen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn tuin met mijn buren is gescheiden door een schutting. Maar hij spuit toch mijn planten over de schuiting en tussen de planken door mijn planten met vermoedelijk een onkruidverdelger kapot. Als ik hem erop aanspreek, weet hij nergens van. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Tja..als iemand een klimop aan zijn kant van de schutting zet die vervolgens door de schutting heen komt en aan de andere kant alles molt... Dat is bij mijn nichtje zo. Zij heeft nu de klimop van haar buurman vermoord omdat ze het beu was. In zo'n situatie snap ik het. Maar als zo iets niet het geval is. Dan heb je gewoon een ass van een buurman. Het is altijd zo moeilijk te bewijzen vdat soort dingen en er kan zo veel narigheid van komen.

Het beste antwoord

Als de planten op jouw grond staan, mag hij hier niets aan doen.
Hij vernielt jouw eigendom.
Je kan hier aangifte tegen doen. (Maar houd er wel rekening mee dat een eventiuele goede verstandhouding met de buurman dan waarschijnlijk ineens minder goed is)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou een camera ophangen, bewijs verzamelen en hem een gepeperde rekening sturen voor de door hem veroorzaakte schade en er vooral bij vertellen dat je zijn actie hebt gefilmd.