Wanneer zet de politie speurhonden in?

Neem het voorbeeld naar de zoektocht van Milly Boele. Het scenario voor haar verdwijning was toch bekend? Ze deed de deur open voor een buurman. Waarom zijn er toen geen speurhonden ingezet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

vaak wordt er door de politie gedacht dat een kind wegloopt en dan een aantal dagen later weer tevoorschijn komt.
Om gelijk een hond inzetten was beter geweest maar dat past niet in de strategie van de politie.
de politie loopt een bepaalde strategie af bij vermissing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op het moment dat ze denker er voordeel me te hebben en het nodig is dat honden ingezet moeten worden...

Daar ging alles weer eens goed mis... Schande... Schande... Schande van de Politie... Het was toch de BUURMAN die aan de deur stond, dan check je dat toch eerst even... Een zeer grove nalatigheid, die meneer van Veen moet maar opstappen, want die is incapabel in mijn ogen...

En beter screenen op de Politiescholen, want hoe kan zo´n vent daar aangenomen worden? Raadselachtig voor mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het commentaar en kritiek op de politie past niet bij het antwoord wanneer er speurhonden moeten worden ingezet. Dat is ter beoordeling van de politie en niet aan XiniX. Denk dat hij zich moet beperken tot een antwoord op deze vraag. Ik zie het als opruiend en niet als kennisvermeerrderend! Gemeld aan moderatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buurman schijnt daar een ruim begrip te zien, en dus niet beperkt tot 2 of 3, en tja, voor jou geldt nu zeker, de beste stuurlui staan aan wal.
Zoals zo vaak bij dit soort zaken: achteraf is het makkelijk praten, dan weet je precies wat je had moeten doen.

Ik hoorde gisteren op de tv dat er in die regio alleen 200 vermissingen per jaar worden gemeld, het is dan verschrikkelijk moeilijk om te beoordelen op welke je wel en niet actie moet ondernemen. Bij 200 x amber alert per jaar, reageert natuurlijk bijna niemand meer.

Het is vreselijk wat er is gebeurd en ik hoop dat ze er verschrikkelijk veel van leren zodat in een volgend geval ze adequater kunnen reageren, maar wat ik zeg achteraf is het makkelijk praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze er niet meer uitkomen. Dan nemen de honden het zaak over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zin heeft. En het heeft zin als de hond het spoor kan volgen. Dus als iemand met een auto wordt vervoerd, loopt het spoor voor de hond dood. In het geval van Milly was er sprake van dat de buurman haar mee naar huis heeft genomen en dus was er een intact spoor. De hond had zo goed als zeker het meisje gevonden.
De politie is hier zeer nalatig geweest. Langs je koffers op Schiphol lopen is veel gemakkelijker.