studentenkamer en privacy: is dit van openbare orde of van dwingende aard? Mijn huisbaas betreedt regelmatig mijn kot zonder mij hiervan op voorhand

Zou je mij de wetgeving van toepassing kunnen aangeven en mij een hint geven hoe ik zulks kan tegengaan. Het lijkt mij immers een inbreuk op mijn privacy.

Toegevoegd na 2 uur:
De verhuurder laat bv de kamer bezichtigen aan potentiële huurders of komt gewoon de kamer controleren in mijn afwezigheid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me niet, jij huurt het van hem, dus hij moet van te voren kenbaar maken dat hij langskomt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom komt hij dan zomaar binnen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit mag absoluut niet. Huisvredebreuk. Hij moet hiervoor toestemming hebben. Direct kenbaar maken dat hij dit niet mag doen.

Antwoorden (1)

Dit mag zeker niet, als je een kamer huurt vestig je daar zogenaamde huisvrede, als je huisbaas binnenkomt zonder jou toestemming is dit huisvrede breuk. Je kunt hiervan aangifte doen bij de politie. De maximale gevangenisstraf die hier op staat is 6 maanden.