Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

studentenkamer en privacy: is dit van openbare orde of van dwingende aard? Mijn huisbaas betreedt regelmatig mijn kot zonder mij hiervan op voorhand

Zou je mij de wetgeving van toepassing kunnen aangeven en mij een hint geven hoe ik zulks kan tegengaan. Het lijkt mij immers een inbreuk op mijn privacy.

Toegevoegd na 2 uur:
De verhuurder laat bv de kamer bezichtigen aan potentiële huurders of komt gewoon de kamer controleren in mijn afwezigheid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
708
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me niet, jij huurt het van hem, dus hij moet van te voren kenbaar maken dat hij langskomt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom komt hij dan zomaar binnen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit mag absoluut niet. Huisvredebreuk. Hij moet hiervoor toestemming hebben. Direct kenbaar maken dat hij dit niet mag doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit mag zeker niet, als je een kamer huurt vestig je daar zogenaamde huisvrede, als je huisbaas binnenkomt zonder jou toestemming is dit huisvrede breuk. Je kunt hiervan aangifte doen bij de politie. De maximale gevangenisstraf die hier op staat is 6 maanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding