Ik heb een bon via social deals gekocht deze is nu verlopen. Social deal zegt dat de ondernemer de bon niet hoeft te verzilveren is dat zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
10.2K

Antwoorden (2)

Nee. Je mag tegoedbonnen niet laten verlopen. Je hebt het namelijk met echt geld betaald, dus dat heeft een vaste waarde. Geen bedrijf mag dan zeggen dan die waarde verlopen is. Wat ze voor die waarde aanbieden mogen ze uiteraard wel aanpassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Bron
Ivana
9 jaar geleden
Radar
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/voor-de-koop/cadeaubon-tegoedbon
Een cadeaubon moet u kopen. Met de waarde van deze bon kunt u later een product uitkiezen. Meestal koopt iemand anders de bon voor u. Degene die de bon koopt, accepteert de voorwaarden die de verkoper heeft bepaald. Meestal staan deze voorwaarden op de cadeaubon. U kunt de cadeaubon meestal niet inwisselen voor geld. U kunt het vragen aan de verkoper, maar hij hoeft u het geld niet te geven.

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Geldigheidsduur van een tegoedbon
Er is geen minimale geldigheidsduur voor een tegoedbon. De verkoper moet wel van te voren melden wat de geldigheidsduur van een tegoedbon is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de tegoedbon? Dan is de tegoedbon vijf jaar geldig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Geldigheidsduur van een tegoedbon
Er is geen minimale geldigheidsduur voor een tegoedbon. De verkoper moet wel van te voren melden wat de geldigheidsduur van een tegoedbon is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de tegoedbon? Dan is de tegoedbon vijf jaar geldig.