ik huur een kamertje,het contract begint 1 mei maar ik trek er pas 1 juni in.kan ik pas na 1 juni mezelf inschrijven bij gemeente? of na 1 mei al?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als je er komt wonen.

"Verhuizing binnen 5 dagen doorgeven

U moet uw verhuizing binnen 5 dagen na het wijzigen van uw adres doorgeven. De dag waarop de aangifte is ontvangen, geldt als de datum van verhuizing, tenzij u opgeeft dat u later verhuist. Dan geldt de opgegeven datum. Gemeenten kunnen sinds 1 januari 2014 een boete opleggen die kan oplopen tot € 325 als u belangrijke wijzigingen niet op tijd doorgeeft aan de gemeente. Zo moet een nieuw adres binnen 5 dagen na de verhuizing bij de gemeente binnen zijn."
Computoon
9 jaar geleden
De dag dat je je sleutel krijgt, kan je het aan de gemeente doorgeven. In de gemeente vragen ze namelijk vanaf welke dag je er echt gaat wonen.