Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Valt de uitkering van een uitvaartverzekering onder nalatenschap?

Mijn vader is november overleden. Ivm schulden heb ik de erfenis verworpen (akte is ook al binnen).

Wel heb ik de uitvaart geregeld omdat hij daar goed voor verzekerd was.

Nu krijg ik een brief waarin staat dat er nog een bedrag over is en dat geld wil Dela naar mij overmaken.

Mijn vraag is dus of dat geld onder de nalatenschap valt of dat dat er los van staat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat ik weet is dat het Nederlandse recht daar zeer strikt in is. Al neem je maar een vel papier mee uit de woning van de overledene (bij wijze van spreke) dan kan dat al betekenen dat je de erfenis geaccepteerd hebt (dus ook de schulden).

Ik vermoed dat het geld onder de nalatenschap valt en daarom door de executeur gebruikt zal moeten worden om schulden af te betalen. Ik adviseer je om contact op te nemen met een notaris want die kan het je precies vertellen (en zal daar vermoedelijk niets voor in rekening brengen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding