Kan een meubelbedrijf dit maken?

Na een schade aan een bankstel hebben wij een brief gestuurd naar de leverancier met het verzoek voor reparatie onder garantie.
Nu hebben wij een brief teruggekregen dat deze reparatie (misschien) op 16 juni uitgevoerd kan worden.
We moeten dan wel zorgen dat de bijgevoegde antwoordstrook binnen 5 dagen terug is gestuurd naar de leverancier. (Terwijl de brief al 3 dagen na dagtekening bij ons binnen is gekomen.)
Dan krijgen wij 1 dag (16 juni) waarop wij tussen 9.30 en 18.00 de bank kunnen inleveren.
Als we op deze dag niet kunnen of de antwoordstrook is niet op tijd binnen dan zal het waarschijnlijk weer de volgende dag worden die zij inplannen.

Wij moeten dan ook maar weer het vervoer voor de bank regelen, en weer een vrije dag vragen bij de baas.

Als ze het ter plekke kunnen repareren is het mooi meegenomen. Anders moet de bank teruggestuurd worden naar de fabrikant waarna wij maar moeten afwachten wanneer de bank weer terugkomt. (De levertijd was al 12 weken)

Het mooiste is nog dat ze nadat de reparatie is uitgevoerd gaan beslissen of het onder garantie valt.

Ik vraag me af of ze het zomaar kunnen maken om het op deze manier te regelen. Ze leggen op deze manier het probleem in feite gewoon bij de consument neer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ja, dat kan een meubelbedrijf (en elk ander bedrijf) maken.
Ze hebben een lijst met werkzaamheden, en daar pas jij op 16 juli in.
Als je niet op tijd reageert komen er nieuwe reparatieverzoeken, en schuift jouw reparatie op.
Ze zouden je bank wel op kunnen halen, maar dan moeten ze een busje of aanhanger huren, en er met twee man er tijd in steken. De kosten daarvoor zouden ze aan jou moeten doorberekenen. Een paar honderd euro of zo.
Maar ze hebben zoveel aanvragen voor hun reparatie expertise, dat ze die expertise liever inzetten voor reparaties, en niet als vervoerder.
En ja, de reparatie kan hun expertise te boven gaan, zodat ze de bank naar de fabriek moeten sturen.
Bij een huisarts gaat het precies hetzelfde. Daar moet je ook een afspraak maken. En die komt ook niet aan huis. En ook die kan je doorsturen naar een specialist. En daar moet je ook weer een afspraak maken.
Behalve als het levensbedreigend is.
En een beschadiging aan een bank lijkt me niet direct levensbedreigend.
De wereld draait niet om jou.
Je hebt zelf een probleem, maar wenst alles op een ander af te schuiven. Zo werkt dat niet.
9 jaar geleden
Je kan dit altijd bij een vrederechter aanvechten lijkt me. De reparatie valt onder garantie dus je zou in principe niets moeten betalen behalve als het anders vermeld staat in hun afspraken.