Is het slim om aangifte te doen na een vechtpartij? Heb een gebroken neus aan overgehouden.

We zijn allebei begonnen en stemden allebei toe, hij heeft niks en ik een gebroken neus.
Kan ik dan aangifte doen? Aangezien ik ook geslagen heb.

9 jaar geleden
in: Wetgeving
6.5K
bamibal
9 jaar geleden
Je hebt je vrijwillig een gebroken neus laten slaan, en dan wil je aangifte doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kun je ipv aangifte beter een cursus woedebeheersing gaan doen...
Ivana
9 jaar geleden
Een bokser die vrijwillig de ring in gaat kan ook geen aangifte doen van mishandeling. Het is bij jullie toch ook een gevecht geweest met beider toestemming? Dan valt jouw neus ook niet onder mishandeling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar wil je dan aangift voor doen..? Er is je geen onrecht aangedaan. Je bent vrijwillig gaan knuffelen met die andere. Voortaan voorzichtiger zijn.

Antwoorden (4)

Ja hoor dat kan.
Dan wordt u zelf aangeklaagd wegens uitlokking van geweld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is mogelijk maar je hebt waarschijnliik zelf ook een probleem.
zodra hij begint en je word in elkaar geslagen dan is het strafbaar.
maar nu in deze situatie is het niet al te slim om te doen aangezien jij ook bent begonnen en die persoon (laten we hem timo noemen om het beter te laten lopen)
kan zeggen dat jij begon en jij zegt weer dat timo begon.
dan is er een kleine kans op meer geweld die is echter wel heeel klein hoor.
ik zal er over nadenken maar geef eerst meer informatie over de vechtpartij
zodat ik eventuele erg strafbare dingen (voor timo) kan zien.
hierdoor verheldert de situatie waardoor jij er ongestraft vanaf kan komen en hij niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe stemden jullie allebei toe? Een belangrijk deel van mishandeling is de wederrechtelijkheid. Er mag geen sprake zijn van toestemming of wederzijds goedvinden zoals bijvoorbeeld bij een boks wedstrijd. Is dat er wel dan is er geen wederrechtelijke overtreding plaats gevonden, ondanks dat je misschien een tegenstander hebt uitgekozen die iets te sterk voor je was...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zult , ondanks de instemming , wellicht geen toestemming gegeven hebben om je neus te breken. Gevechten met zulke gevolgen zijn bij wed verboden( (openlijke) geweldpleging)
Bij een "sportief"gevecht is het dan ook vals om iemand op de neus te meppen, het is doelgericht letsel toebrengen, wat veel verder gaat dan een sportief spelletje matten.
Aangifte valt te overwegen omdat je door je eigen eigen-risico heen bent als ze je neus verbinden , laat staan als er scheefstand optreedt.
Aan een potje stoeien zitten grenzen, deze zijn overschreden.
Overleg eerst met je compaan hoe jullie de gevolgen oplossen , anders is jullie relatie verknoeid.