Je krijgt binnen een paar weken een brief waarbij je moet aangeven wie de bestuurder was. Daarna kan het heel lang duren als je rijbewijs niet is ingenomen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Daarna krijg je de beschikking: als het een snelheidsovertreding is, vallende onder een Muldergedraging, te zien aan een grote M rechtsboven in de hoek van de beschikking, is de wettelijke termijn vier maanden en mag uitlopen naar acht maanden.

Is het een transactievoorstel of strafbeschikking, te zien aan een grote T of S dan kan je deze formeel nog tot twee jaar (kan drie jaar zijn) na dato van het plegen van het feit verwachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reken maar op een T of S bij harder dan 30 of 40 op snelweg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan lang duren ja, voordat je hoort wat er gaat gebeuren...
(Bij 50+ reken maar dat je moet voorkomen.)