Mag ik merkkleding (b.v. een blanco H&M shirt) bedrukken en dit onder een eigen "verzonnen" merk verkopen?

Mag ik een H&M shirt kopen, bedrukken met een zelfverzonnen afbeeldingen, nieuw label erin en dan verkopen onder een ander zelfverzonnen merk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K

Antwoorden (1)

Ja , dat mag wanneer de visuele relatie met het merk als naam niet meer direct te leggen is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het merk mag niet meer uit het nieuwe ontwerp blijken omdat het nieuwe ontwerp niet tot het repertoire van het merk behoort, dat zou (bij bijvoorbeeld ongunstige uitlatingen op het shirt) merknaamschade kunnen veroorzaken.
Daar zitten ze niet op te wachten.....