VVE komt afspraken niet na, wat te doen?

Hallo allemaal, de VVE waar mijn appartement onder valt, heeft mij verplicht een bijdrage te doen van 500 euro in verband met voegwerken. Echter kon ik dit niet in 1x ophoesten en daar maakte hun een gigantisch probleem van en dreigde zelfs mijn woning te veilen via mijn hypotheekverstrekker. Echter heb ik met pijn en moeite het bedrag kunnen betalen en nu zijn we een jaar verder en is er nog niets gebeurd. Echter toen ik vroeg waarom, kreeg ik bericht terug dat ze "vergeten" waren mij op de hoogte te stellen. Kan ik hier iets tegen doen, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat hun een altijd betalende eigenaar zo behandelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja vlug verhuizen! Ik heb mijn buik vol van VVE's.
Het zijn luie zakkenvullers, die het liefste veel geld innen en dan vervolgens niets doen. Contracten afsluiten met bedrijven en daar dan een % van in hun zak steken, dus de goedkoopste is word nooit gekozen.
ronron1212
10 jaar geleden
HeerVoldemort een VVE is de vereniging van eigenaren dus als je vindt dat het bestuur zakenvullers zijn dan laat je als mede eigenaar dus bestelen. Heb je dit nooit in een vergadering aan de kaak gesteld?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Jawel, dat hebben we. Onze VVE is uitbesteed. Afgelopen paar maanden is het een puinhoop geweest. Het bestuur is ontslagen, de VVE is ontslagen en nu zitten we bij een andere. Nu is het nieuwe bestuur met de kascontrole commissie de puinhoop aan het opruimen. Er is vermoedelijk ook gefraudeerd (door de VVE, niet door het bestuur) maar dat is heel moeilijk te vinden. Er is nu een externe accountant bijgehaald die alle cijfers aan het controleren is.
ronron1212
10 jaar geleden
Je bedoeld het bedrijf wat voor jullie de werkzaamheden uitvoerde?
De VVE zijn de eigenaren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ervaring met zo'n VVE gebeuren. Dat werk werd uitbesteed aan een kantoor dat een maal per jaar een vergadering belegde waar je maar beter bij kon zijn, want er werden altijd beslissingen genomen [meerderheid van stemmen, of je er nou was of niet...] en inderdaad zo'n bedrijf/kantoor kost geld... Dat is dan ook een hele goede reden om bij een grotere flat de zaken gezamenlijk door de eigenaren zelf te laten aanpakken. Er zijn altijd bewoners/eigenaren die wel weten hoe het moet, en anders je er in verdiepen, scheelt een hoop geld! Of natuurlijk vluchten naar een huurhuis [ik] :-))
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja dat is wat ik bedoel. Jodokus. Dat hebben wij hier dus ook. En die gasten hebben de boel lopen flessen. Deels met medeweten van het bestuur. Vandaar dat zowel het bestuur als dat bedrijf ontslagen is.
ronron1212
10 jaar geleden
Het bedrijf is dus het contract mee opgezegd en bij het bestuur is dus het vertrouwen opgezegd en er wordt dus uit de eigenaren een nieuw bestuur aangesteld?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja, en er is een nieuw contract met een nieuwe beheerder aangegaan.

Antwoorden (1)

De vve daar ben jij onderdeel van. Je bent ook eigenaar. Dus heb je een gezamenlijk belang. Er zijn jaarlijks bijeenkomsten van de vve ( vereniging van eigenaren) daar kun je het bestuur ter verantwoording roepen of alle andere zaken bespreken of op de agenda laten zetten. Alles dient besloten te worden met meerderheid van stemmen. De statuten geven je daarover meer informatie.
ronron1212