Waar kan ik de wet financiering decentrale overheden vinden in het wetboek?

Ik kan de wet financiering decentrale overheden niet vinden in het wetboek. Kan iemand mij vertellen waar ik deze wet kan vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

De Wet financiering decentrale overheden is hier http://wetten.overheid.nl/BWBR0011987 te vinden.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Antonie, maar ik heb hier binnenkort een tentamen over en mag alleen het wetboek gebruiken. Weet jij toevallig ook of deze wet in het wetboek te vinden is (ik maak gebruik van de Kluwer Collegebundel 2012-2013)? Zelf heb ik de wet namelijk niet kunnen vinden in het wetboek.
Antoni
10 jaar geleden
Nee, helaas niet. Als het goed is, heeft het wetboek een index of een trefwoordenregister. Soms is deze index een apart boekje. Daarmee zou je iedere wet in het wetboek moeten kunnen terugvinden.
Poet
10 jaar geleden
De site die Antoni noemt is het up-to-date wetboek van Nederland. Zelfs wetgeving die nog in werking moet gaan treden vind je daar. Het boek dat jij hebt is kennelijk een leerboek waarin wetten staan en dat is ongetwijfeld deels verouderd.
Als je een vraag over deze Wet hebt zal die ook in jouw boeken moeten staan.
Antoni
10 jaar geleden
Poet, de Wet financiering decentrale overheden is van 14 december 2000. Het lijkt mij vreemd als die niet is opgenomen in een wettenbundel van 2012-2013.
Antoni
10 jaar geleden
Volgens https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2000-588.pdf is de wet in werking getreden op 1 januari 2001.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn natuurlijk veel meer wetten dan in je collegebundel staan. Daar staan alleen de meest gebruikte wetten en zeker niet alle wetten. Anders zou je wettenbundel nog vele malen dikker worden dan hij al is. Vraag anders aan de docent waar de wet te vinden is en of hij überhaupt wel te vinden is in je wettenbundel. Zo niet dan zullen zij die tijdens het tentamen beschikbaar moeten stellen.
Antoni
10 jaar geleden
Ja, YWH, je hebt gelijk! Alleen de belangrijkste of meestgebruikte wetten staan in de collegebundels.