Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag mijn baas mij ontslaan omdat ik weiger gratis te werken?

ik werk bij een supermarkt en omdat mijn baas van mening is dat wij niet hard genoeg werken heeft hij gezegd dat als we vaker "te langzaam werken" we allemaal moeten uitklokken (we werken met een in en uit klok systeem dat registreer hoe lang je hebt gewerkt) en moeten door werken tot het af is. nou is mijn vraag als ik dat weiger te doen mag ik dan ontslagen worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
688
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat is een soort fraude, en zo ben jij ook niet verzekerd als er wat gebeurt, omdat het buiten werktijd is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij kan je wel ontslaan omdat je te langzaam werkt, dan doe je je werk niet goed. Maar dan moet hij wel kunnen aantonen dat je loopt te lanterfanten. Dat zal nog wel lastig voor hem zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee jij hebt recht op je geld als je aan het werken bent. Wel zou jou baas je kunnen ontslaan omdat jij je werk niet goed uitvoert of niet hard genoeg werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding