Ik ga rijstcakjes verkopen, heb ik een hygienecode of haccp nodig?

Ik ga gevulde rijstcakejes verkopen die zijn geconserveerd met conserveermiddel. Ze zijn minstens 6 maanden houdbaar en ik ga verkopen via een webshop en op markten. Heb ik haccp of een hygienecode nodig? zo ja, hoe kom ik daar aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Hallo Tomhefner,

Hoogstwaarschijnlijk moet u hier het één en ander voor vast laten leggen.
In restaurants moet er ook altijd een plan van aanpak gemaakt worden omtrent de HACCP richtlijnen.
Hierin staat onder andere op wat voor temperatuur de producten opgeslagen moeten worden en aan wat voor eisen deze moeten voldoen.
U als ondernemer moet immers kunnen verantwoorden voor de geleverde kwaliteit.
Ik heb voor u de contactpagina van het NVWA (Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit).
Zij zullen u verder kunnen helpen met uw vragen en de benodigdheden/eisen omtrent dit onderwerp.