Mogen kinderen bij hun ouders wonen in de gevangenis?

Hey allemaal,

gister keek ik het programma Celblok H.
Daar was een vrouw die haar dcohter bij haar had.
Volgens mij woonde ze daar want ze sliep er en was altijd bij haar moeder.
Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Antwoorden (2)

Weet niet hoe het in Nederland is maar in België mag een kind tot zijn 3 jaar bij de moeder in de gevangenis verblijven.

Toegevoegd na 10 minuten:
In Nederland zou dit maar per grote uitzondering kunnen:
http://www.verwey-jonker.nl/doc/jeugd/D3662571_def.pdf
fremar
10 jaar geleden
In de vrouwengevangenis Ter Peel mogen vrouwen als hun kind in de gevangenis geboren is, het kind 4 jaar bij zich houden, in de andere vrouwengevangenissen is dit maximaal 6 maanden.
Dus ja, dat mag, maar wel voor een korte periode.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit mag alleen als het kind in de gevangenis geboren is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geld dit ook voor een HvB (huis van bewaring)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verwacht dat daar dezelfde regels gelden, je mag daar ook bevallen, maar kunt soms ook voor een andere instantie kiezen. Of de baby er ook mag verblijven, zal aan het huis van bewaring liggen, waar de moeder verblijft. Lees dit eens:
http://www.exodus.nl/Chantal_437.html