Als jij degene bent die van rechts komt, maar je laat de ander voorgaan en rijdt vervolgens tegen de ander aan, wie is dan de schuldige?

Rijden allebei in een auto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

In principe is degene die niet van rechts komt gewoon fout.
Maar als er getuige zijn die gezien hebben dat er door degene die van rechts komt voorrang werd verleend dan heb je wel een probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is misschien een beetje flauw, maar je kunt natuurlijk zeggen dat je vliegje weg probeerde te slaan oid ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja oke maar dan rijdt je rustig door en stop je niet net op zo n punt dat valt toch wel op.
Maar het zal zeker gedaan worden om wat centen van de verzekering te vangen.
Jij. Op het moment dat je de ander voorrang geeft, geef je voor dat moment je recht even weg. Jij bent dus de schuldige. De vraag is alleen of dit bewezen kan worden, maar het is jouw woord tegen het woord van de ander en jouw woord weegt niet ineens zwaarder alleen maar omdat jij van rechts kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen getuigen, dan heeft rechts voorrangen is de ander de schuldigen.wel getuigen, dan is rechts de schuldige.