Mag een woonstichting je huis in gaan als je niet thuis bent?

Ik woon via Interveste (tijdelijke bewoning) en zij willen pandcontrole uitvoeren en meterstanden meten. Op zich niets mis mee. Maar zij verschaffen zichzelf ook toegang als ik niet thuis ben. Mag dit zomaar? Of valt dit ook onder huisvredebreuk? (art. 138 wetb.v.strafrecht)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee alleen in noodzaak en dan nog moeten ze oppassen, in verband met de wet op de privacy.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je antikraak woont mag dat, antikraak is volgens de wet feitelijk geen bewoning, met het tekenen van je antikraak contract geef je veel van je rechten op.

Het word gedaan door bureaus die dus geld verdienen aan jouw situatie en geld ontvangen van een huiseigenaar, dit heeft alleen weinig zin, aangezien antikraak feitelijk geen bewoning is volgens de contractformatie ( les hem nog maar eens goed door ) kon je woning ook nog gekraakt worden voordat de antikraakwet van toepassing was.

De antikraakwet stelt trouwens niet het kraken op zich verboden want kraken is altijd verboden geweest je mag niet zomaar een deur openmaken maar het gekraakt wonen dat sinds de jaren 80 in Nederland legaal is geweest ( wonen dus niet het betreden van een woning ) om een lang verhaal kort te maken, als antikraker heb je weinig rechten maar die zijn zeker aan te vechten in een kort geding, als kraker of huurder heb je wel huisvrede.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dit valt onder huisvredebreuk. Maar het zou kunnen zijn dat je er op voorhand mee hebt ingestemd als in het huurcontract (of hoe die overeenkomst mag heten) staat dat ze dit mogen.
teusvh
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dus ja, de woonstichting mag je huis in gaan als je niet thuis bent? Of moet er Nee in plaats van Ja staan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met ja bedoelt hij gewoon ja dit valt onder huisvredebreuk.