Bestaat er in de Wajong een verband tussen het opleidingsniveau en de hoogte van de uitkering ?

Betekent een universitair diploma dat de maatman hoger moet zijn, en betekent dat op zijn beurt dat de uitkering ook hoger moet zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gelukkig niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me geen juiste reactie.

Antwoorden (1)

Er bestaat geen verband tussen opleiding en de uitkering.
Wel is een verband tussen hoogte van wat je andere inkomsten naast de WAJONG uitkering is en het verschil met (jeugd)minimumloon.

De andere arbeidsongeschiktheid-uitkeringen werken wel met maatman begrip.

Maatman definitie gaat om vergelijkbare personen met vergelijkbare functies en niet om het opleidingsniveau.

Het is denkbaar dat iemand wel universitair diploma kan halen, maar niet instaat is om minimaal het minimumloon te kunnen verdienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antwoord is onjuist. Ook in de Wajong en de voorloper ervan bestaat het begrip maatman. Zie het antwoord op een eerdere vraag. http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/netto-wajong-bedrag-23-plusser.442077