Zou GV strafbaar zijn wanneer vragen over illegale handelingen (illegaal downloaden bijv.) niet verwijderd worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat denk ik wel, alleen deze vlieger gaat niet op bij downloaden, want die handeling is niet illegaal.

Vragen over het maken van bommen of andere rotzooi is wel illegaal en het openbaar publiceren daarvan (of het faciliteren in het geval van GV) is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groot gelijk..downloaden mag inderdaad...uploaden echter niet (zonder toestemming).
Overigens kun je op internet jouw andere voorbeelden wel vinden...dat soort handleidingen. Die zijn echter wel illegaal in Nederland. Je doet er alleen weinig tegen als betreffende site in gaza strook staat. Een plusje dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke! Mijn vraag (een tijd terug al) waar ik vroeg waar ik office 2007 kon downloaden was niet de bedoeling;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt tegen sites die vanuit het buitenland worden gehost kan soms weinig worden gedaan. Rusland en thailand hebben helaas ook te veel illegale websites...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Office downloaden zou dan ook niet legaal zijn.

Andere antwoorden (2)

de vragen zijn denk ik niet het probleem, maar de antwoorden wel.
die zetten evenueel aan tot illegaal handelen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Daar is bij mijn weten helemaal geen jurisprudentie over, maar het zal iets in de richtlijnen van GV zijn. Als zij het niet willen, dan houdt het op. Er zijn meer vragen die legaal wel mogen, maar van GV niet mogen, raadseltjes bijvoorbeeld.

GV zal niet in verband gebracht willen worden met iets dat niet helemaal (of helemaal niet) legaal is, of tegen de goede smaak indruist. Dat is hun goed recht, als jij het daar niet mee eens bent, kun je zelf een soortgelijke site opzetten en "het beter doen".