Ik vlieg binnenkort het land uit, ik moet nog een boete binnekrijgen. wat te doen op punt van vertrek als de boete nog niet binnen is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Dan kun je er niks aan doen.
Op de vliegvelden checken ze je gegevens vaak, als daar naar voren komt dat je nog een openstaande boete hebt, moet je die daar betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet als die boete NU nog moet binnenkomen. Nu is er niets aan de hand.
Dat gebeurt pas als je een paar herinneringen gehad heb en dan niet betaald heb komt die in een bepaald systeem bij de politie te staan en dan pas moet je eerst betalen voordat je kan vliegen op dit moment is er niks aan de hand en kan je gewoon op vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een openstaande boete wordt pas een probleem als er een signalering op is uitgesproken. In het geval van een normale verkeersboete is er dan een beschikking, herrinnering, 2e herinnering, een deurwaarder die persoonlijk een dwangbevel uitreikt, evt loonbeslag of beslag op goederen en dan nog een keer een zitting van de rechter is geweest. Pas in die zitting zal de rechter oordelen of er sprake is van betalingsonmacht of onwil. In dat laatste geval zal er een dwangmiddel gebruikt worden en zal er sprake zijn van een signalering. Voor dat gebeurd is ben je maar zo 2 jaar verder na ontvangst van de eerste brief.