kan ik een laptop nog terug brengen vanwege de vele problemen die ik er mee heb?

hallo,
Ik heb mijn laptop een jaar geleden gekocht bij de maxwell. eerst deed hij het nog goed maar een paar maanden later begon die al raar te doen. en het scherm was los gegaan doordat er blijkbaar iets tussen heeft gezeten. dus ik had hem gebracht naar de winkel om hem te laten maken. ik heb 2 maanden gewacht totdat ik hem weer kon ophalen. toen ik hem kreeg was er helemaal niks gerepareerd dus ik bracht hem daarna weer terug en vroeg waarom ze die niet hadden gemaakt. het was dus omdat het repareren niet onder de garantie stond. ik heb hem dan weer laten maken en die kreeg ik terug na 3 maanden weer terug. nu was de laptop van de buiten kant wel weer gemaakt ,maar ik zie soms nogsteeds rare dingen zoals witte stippen en vervagingen. gister avond kwam er een heel raar geluid uit toen ik hem met de kabel erin op de bank had gezet. toen ik de laptop omhoog tilde stopte het geluid. ik bewoog hem rusting schuin er er rolde iets in de binnenkant.
ik ben er echt niet tevreden mee ook niet met de winkel. kan ik het geld nog terug krijgen? ik heb nog 3 maanden garantie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Op de reparatie zit meestal nog 10 dagen garantie. Losse onderdelen aan de binnenkant als gevolg van de reparatie (!) vallen daar zeker onder.

De eerste reparatie heb je moeten betalen. Je geeft aan dat de laptop stuk is gegaan doordat er iets tussen gekomen was. Het is aan jou om zorgvuldig met de laptop om te gaan. Als is het per ongeluk, blijkbaar is dat hier dus niet gebeurd. De fabrikant heeft je terecht laten betalen voor de reparatie. Wel jammer dat 'ie hem eerst ongeprepareerd retour heeft gestuurd. Zeker met die lange tijden. Dan was een telefoontje of een mailtje wel handiger en sneller geweest.

Dat het scherm rare punten laat zien kan een gevolg zijn van de schade die is opgelopen toen de laptop in eerste instantie stuk ging.

Het is daarna afhankelijk van wat er gedaan is om die schade te repareren. Is het hele display vervangen, dan zou er geen achtergebleven schade meer mogen zijn. Is alleen de behuizing vervangen, dan is de reparatie (blijkbaar) slecht uitgevoerd maar is die schade nog wel aan jou toe te rekenen.

In het eerste geval mag je garantie op de reparatie eisen en moeten ze je gratis helpen (zeker i.c.m. met die losse onderdelen erin) in het tweede geval kan het zijn dat je aanvullend voor de onderdelen moet betalen, maar verzendkosten en een flink deel van de arbeidskosten mogen ze je niet meer in rekening brengen. Dan hadden ze het de eerste keer maar goed moeten doen !

Let trouwens op: als het display geheel is vervangen en je krijgt nu witte vlekken in beeld, dan zou het best eens kunnen dat ze een gerepareerd of 2e hands display hebben ingebouwd. Dan mogen ze je nooit een NIEUW scherm in rekening brengen.

V.w.b. die lange reparatietijden dat is vervelend en je klaagt daar terecht over, maar je gelijk in deze halen is in de praktijk onmogelijk. Wellicht dat Radar, kanniewaarzijn wat voor je kan doen. Maar jij bent niet de enige. Je hebt geluk als die TV-progamma's nu net jou er uit pikken om je te helpen.

Ook kun je proberen of de consumentenbond je wil helpen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10 dagen is wel erg kort hoor! Klopt niet echt he. Vaak 1 a 2 jaar garantietijd
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
10 dagen garantie OP DE REPARATIE is heel gebruikelijk hoor.
Zolang je nog garantie hebt: heb gewoon weer laten maken.
En weet dat je op een reparatie ook altijd garantie hebt, dus is het niet goed? Gewoon weer terug. Na een aantal keer doen ze je echt wel een aanbod dat je een nieuwe kunt krijgen ofzo.