is het strafbaar als mijn ex het telecom contract voortzet op mijn naam na de scheiding en veranderingen en toevoegingen van het contract aanbrengt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fraude is een vorm van bedrog. Zaken worden anders voorgesteld dan ze zijn. Vormen van fraude zijn onder meer babbeltrucs, identiteitsfraude. Men doet zich anders voor dan wie men is.
Oplichting gaat vaak iets verder. Het gaat de oplichter vaak om het verkrijgen van geld of goederen op een slinkse manier.
Dat is hier allemaal niet van toepassing.. Het contract staat op uw naam, niemand anders kan er iets mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is uw bron ? Zonder bronvermelding strekt dit naar een uit de duim gezogen verhaal.

Antwoorden (1)

In principe is het zo dat het contract op jouw naam staat en jij dus degene bent die rechtsgeldig wijzigingen in het contract mag aanbrengen. Zodoende kan jouw (ex)man alleen met jouw toestemming, zoals een volmacht, het contract wijzigen.

Indien het jouw (ex)man toch op een of andere manier lukt om wijzigingen aan te brengen in het contract, terwijl het contract op jouw naam staat, dan kan hij zich schuldig maken aan fraude/oplichting.