Welke straf kan er uitgesproken worden indien je zelfmoord wilt plegen en daarbij uw kind wil meenemen maar jij overleeft en uw kind niet ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het betreft hier voor Belgie trouwens

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
10 jaar geleden
Het heet moord met voorbedachte raden minimaal 15 jaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik stel altijd voor dat die mensen dan met zichzelf beginnen en daarna pas hun kind vermoorden, dat is een betere volgorde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja idd, ben het eens met jullie reactie, was het niet dat er wel een verleden aan hangt wat ten nadele was voor het kind en zij dan ook haar kind niet alleen met de miserie wou achterlaten, maar weet je iemand veroordelen op vooroordelen zoals jullie doen is makkelijk, zou is willen zien indien je zelf in zulke situatie zou staan hoe je dan zou reageren. Wat er gebeurd is keur ik niet goed absoluut niet, maar snap wel beter dan jullie de aanleiding ervan !
Ik vraag niet jullie mening , ik vraag een antwoord op mijn vraag "Stippel" & "Goos1307 ! Betweters

Antwoorden (1)

De straf die dan uitgesproken kan (en waarschijnlijk zal) worden is internering. In Nederland noemen wij dat TBS. Want laten we wel wezen, zo iemand dient vooral behandeld te worden en tegen zichzelf beschermd.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd dat dacht ik ook, maar persoon in kwestie zit in voorhechtenis en is reeds 2 maal voor de raadkamer moeten verschijnen, de 1é keer omwille dat de advocaat uitstel vroeg om een inrichting te zoeken voor internering, en toen deze een mogelijk had werd beslist om de aanhouding te verlengen.