Hoe krijg ik mijn spullen terug van mijn ex?

ik heb een lange relatie gehad die inmiddels is verbroken omdat mijn ex losse handjes had, nu heb ik nog spullen er staan die van mij zijn en ook kan aantonen dat ze van mij zijn ( mijn ex wil ze niet terug geven hij wilt eerst geld zien) ik wil ook eigenlijk niks meer met mijn ex te maken hebben, maar wil toch mijn spullen terug. het gaat hier om een inboedel zoals een bankstel, ijskast, bed, kledingkast en nog enkele kleine spullen. wat kan ik er aan doen om mijn spullen terug te krijgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je bewijs dat dat van jou is? Betalingsbewijzen bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ik heb nog bonnetjes en als het goed is hebben mijn ouders ook nog de bonnen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vervelend zeg! je kan het juridisch loket raadplegen, die krijgen hier ongetwijfeld vaker mee te maken, dit kan ook telefonisch
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wachten totdat die lapzwans van huis is. En samen met iemand jouw spullen ophalen? Tenzij dat strafbaar is. Dan kan je beter het advies van LTK opvolgen ;-)

Antwoorden (2)

Neem contact op met een incassobureau of het juridisch loket, zij kunnen je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
via een advocaat kun je je spullen laten veiligstellen. als hij jou spullen verkoopt, kapot maakt, uit huis zet of wat dan ook waardoor jij het niet meer kunt gebruiken, krijgt hij er een flinke boete op. het kan alleen als jij een huis of opslagplaats hebt. om de spullen weg laten halen, kun je aan de advocaat vragen hoe dat in zijn werk gaat.
je kunt ook met de papieren (waar op staat dat de spullen idd van jou zijn) naar de politie gaan en de situatie uitleggen. zij kunnen je ook helpen met wat je het beste kunt doen