Boete meer dan een jaar te laat gekregen, mag dit?

Ik heb alsnog een boete gekregen van E137,- na meer dan een jaar geleden te zijn aangehouden voor wildplassen. 06-01-2013 kreeg ik de boete en 09-01-214 kreeg ik de boete thuis, mag dit?? Groetjes!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Bij lichte verkeersovertredingen die onder de Wet Mulder vallen, moet de acceptgiro binnen 4 maanden op de mat liggen.

Verjaring van boetes geldt niet voor overtredingen bepaalde overtredingen zoals wildplassen. Zie de bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
De bedragen bij de boetes die Jurofoon noemt zijn inmiddels opgehoogd.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de bron goed leest zie je dat strafrechtelijke overtredingen na 3 jaar 'verjaren'.