Non-profit website maken, mag dit?

Ik heb een idee om een website te gaan maken zoals bijvoorbeeld marktplaats. Ik wil dan een website maken waar mensen een account aan kunnen maken en een advertentie kunnen plaatsen. Een bezoeker van de website die interesse heeft in een advertentie kan met de verkoper contact opnemen. Het gehele concept zal gratis worden en de website zelf verdient er dus niets aan. Ook heeft de website niets te maken met de verkoop van het product. Het is dus enkel en alleen bedoeld voor producten aan te bieden en dus contact te leggen tussen koper / verkoper.
Overigens de website wordt gemaakt voor één bepaalde categorie producten.

Kan ik deze zomaar maken of moet je al officieel gaan werken met bijvoorbeeld een KvK nummer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit is niet nodig. Sinds februari 2003 is het mogelijk voor particulieren om zelf een .nl-domeinnamen te registreren. In jouw geval faciliteer je door een platform aan te bieden. Hiervoor is het niet vereist om je in te schrijven bij de KvK.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is een K.V.K.-nummer nodig aangezien de site zal worden aangemerkt als een bedrijf. Maar dat is puur wat administratie.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, maar wat wordt verstaan onder een bedrijf omdat de website dus enkel en alleen zal fungeren als communicatie tussen koper - verkoper.