Hoe kan je iemand zijn naam gegevens vinden als je die gene zijn bankpas gevonden hebt?

Ik heb een bankpas gevonden van iemand, maar weet niet waar ik het naar toe moet brengen. Ik zit inde buitenland, maar het moet naar Nederland. Ik heb de bank gebeld, maar die mogen dat natuurlijk niet zomaar afgeven. Is er een manier om die gene te traceren?

Bvd,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K
Amadea
10 jaar geleden
Zelf bij het bankkantoor in jouw woonplaats afgeven, dan zoeken zij de eigenaar ervan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij/zij zit in "de" buitenland Andrea.
Amadea
10 jaar geleden
Ook in het buitenland hebben banken kantoren.
bamibal
10 jaar geleden
Iemand die zijn bankpas kwijt is, zal deze (als hij verstandig is) direct blokkeren. De pas is dus hoogstwaarschijnlijk waardeloos en je kunt hem net zo goed weggooien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de bank gebeld hebt hebben zij je toch wel kunnen vertellen wat je met dat pasje moet doen, vermoed ik? Vermoedelijk registreren ze de vermissing, blokkeren ze de pas, en adviseren ze jou de pas te vernietigen. Dat lijkt me de juiste weg. Afgezien daarvan, zou ik het eerst naar een filiaal van de betreffende bank proberen te brengen, of anders naar de afdeling gevonden voorwerpen van de gemeente. Als je in het buitenland zit en dat allemaal niet kan, en je geen bruikbaar advies van de bank krijgt, dan zou ik de pas vernietigen en de bank daarover informeren (immers, liever geen pas dan een misbruikte pas). Zelf de eigenaar opsporen lijkt me niet nodig. Het zou me trouwens niet verbazen als de bank formeel eigenaar blijft van een bankpas.

Antwoorden (2)

Als je het pasje naar de bank stuurt zorgen zij er wel voor dat deze weer bij de eigenaar terecht komt. waarschijnlijk heeft de eigenaar de pas inmiddels al laten blokkeren en een nieuwe gekregen. in dat geval zal de bank de oude pas vernietigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus, inderdaad, zeer waarschijnlijk allang geblokkeerd, men hoeft niemand te traceren. Bij terugkomst in Nederland kun je de pas eventueel afgeven bij de bank, maar pas is waardeloos.
aangetekent opsturen naar de bank in Nederland