Ik heb een product online besteld bij dixons en gekozen om af te halen ipv bezorging. Heb ik nog steeds recht op het herroepingsrecht ?

Ik heb al betaald in de winkel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

De koop is op afstand tot stand gekomen, op het internet in de webwinkel. Of je het pakket daarna ontvangt of afhaalt op een postkantoor of afhaaladres, zoals een winkel, doet hierbij niet ter zake.

Je hebt dus gewoon een bedenktijd. Je bedenktijd begint één dag nadat je het product hebt gekregen. Wil je een product terugsturen? Laat dit dan binnen de zeven werkdagen aan het bedrijf weten, voordat je het terugstuurt. In de bron staat een voorbeeldbrief.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor uw reactie. Maakt het nog iets uit dat ik aan de kassa in de winkel betaald heb ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat maakt niet uit, het gaat er alleen om op welke wijze de koop tot stand is gekomen.
Er zijn wettelijke regels omtrent het herroepingsrecht waaraan Dixons zich goed blijkt te houden.

Je kunt het zelf nalezen in de Algemene Voorwaarden van Dixons. Zie daarvoor onderstaande bron.

De relevante teksten staan in artikelen 6, 7 en 8. Ze komen erop neer dat je 14 dagen na ontvangst van het artikel het recht hebt om de koop ongedaan te maken, zonder te hoeven vertellen waarom je dat doet. Je krijgt je geld terug, behalve als je er zelf voor kiest het product via de post terug te sturen; in dat geval zijn de verzendkosten voor jouw rekening. Het geld zal uiterlijk 30 dagen na terugbrengen van het product worden teruggestort.

Vanzelfsprekend ben je wel verplicht het product in goede staat terug te geven. Maar als je je vooraf al bedenkt, dan open je de verpakking niet eens, dus dan hoef je het zelfs niet eens op te gaan halen: je hoeft alleen maar te melden dat je van de koop afziet.

Let wel op de beperkingen die in artikel 8 staan. Als je bijvoorbeeld iets bestelt dat speciaal voor jou is gemaakt, kun je het niet meer teruggeven. Ook bederfelijke spullen kunnen niet worden teruggegeven. En zo zijn er nog wat uitzonderingen. Eigenlijk zijn die allemaal heel redelijk en heel logisch, maar het kan geen kwaad de tekst even goed door te lezen.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus+ http://www.dixons.nl/waaromdixons/#nietgoed-geldterug
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U kunt er voor kiezen om het product terugbrengen in een filiaal of terug te sturen.
Bewaar de retourbon die het filiaal moet afgeven zorgvuldig.
Dixon streeft er altijd naar om zo snel mogelijk het aankoopbedrag terug te storten, het maximale termijn hiervoor is 30 dagen.