Er is ingebroken in mijn auto zonder braaksporen, wat nu?

Ik lees overal dat je dan niks vergoed krijgt, ik weet zeker dat de auto op slot was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (5)

Even de verzekering raadplegen als je voor minimaal wa+ bent verzekerd want dan ben je ook verzekerd voor diefstal natuurschade brandschade als je wa hebt kan je het ook verhalen bij de waarborgfonds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat het belangrijk is dat je aangifte gaat doen. Dan heb je een bewijs voor de verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je goed verzekerd bent zou ik zelf een beetje braakschade maken.... Is niet helemaal ok maar wel de beste optie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk kan je buren of kennissen (niet familie) nog laten getuigen middels een briefje of in de aangifte dat je auto op slot was. Geen idee hoe de verzekering kijkt, mogelijk dat dat ook verschilt. Bij huisinbraak kom je ook steeds meer het fenomeen klopsleutel tegen en van sommige auto's zijn er geloof ik ook sleutels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet een advertentie bij je in de buurt of iemand iets gezien heeft. Iets vreemds.
Je kunt fraude plegen door zelf schade toe te brengen,maar weet wel dat als ze er achter komen je je niet kan verzekeren behalve wa.
Ik zou het niet doen als ik jou was.

Tegenwoordig zijn de dieven zo slim dat ze via apparatuur je deur kunnen opmaken.
Vooral bij merken als W, Audi, Skoda en Porsche
Hadden ze maar een ruitje ingeslagen dan krijg je het tenminste vergoedt.
Ik zou eens googlen hierop en vraag het eens na op andere fora. "auto ingebroken zonder braakschade"
Trosradar heeft op het forum een stukje staan

Kijk het even in je polisvoorwaarde na of je verzekering uitbetaalt ook als er geen braakschade aan je auto zijn.
Want sommige verzekeraars keren wel uit.
Even bij uitsluitingen.
Kijk ook even na of je dan geen extra premie moet betalen als je het laat repareren.

had je waardevolle spullen zichtbaar in je auto?