Hoe wordt de maximale reistijd voor een passende baan berekend? Met OV of met elk soort vervoermiddel ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
6.8K

Het beste antwoord

Dit geldt bij het UWV en dat gaat daar dan om een reistijd Openbaar Vervoer.
Welke reistijd is passend?
In het eerste halfjaar dat u een WW-uitkering ontvangt, hoeft u alleen op banen te solliciteren met een reistijd van maximaal 2 uur per dag. Heeft u na een halfjaar geen nieuwe baan gevonden? Dan gaat de reistijd omhoog naar maximaal 3 uur per dag. Was u in uw oude baan al gewend om langer dan 2 of 3 uur te reizen? Dan verwachten wij dat u die langere reistijd ook in een nieuwe baan geen bezwaar vindt. Bent u al lange tijd werkloos en kunt u een baan in een andere regio krijgen? Dan moet u die baan meestal accepteren. Zelfs als u daarvoor zou moeten verhuizen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hier is de afstand bepalend ,de maximaal redelijke afstand is 50 km.wat overeenkomt met een reistujd van een uur