Alls kosten vorderen betekent dat de eiser wil dat je alles betaalt. De kosten van het executeren van een vonnis zien op het uitvoeren van het vonnis. Ik weet niet wat daarin staat, dus kan er verder niets over zeggen. Soms wordt ook het betekenen van het vonnis bij de executiekosten gerekend. Betekenen wil zeggen dat de deurwaarder je het vonnis persoonlijk komt overhandigen. Daar moet voor betaald worden.
teusvh
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Plus, teusvh, inderdaad, executiekosten zijn de kosten die gemaakt moeten worden om de executoriale titel (de grosse van een vonnis) uit te voeren, niet om de executoriale titel te verkrijgen.
Dat betekend dat de eiser alle kosten die hij moet maken om het geld te vorderen op de schuldenaar ook in rekening gaat brengen. Denk daarbij aan kantoorkosten, postzegels, aantekenen, deurwaarder, griffie kosten bij de rechtbank maar ook de kosten die hij na een eventuele uitspraak van de rechter moet maken om de totale schuld te innen.