Gisteren is een vriend van mij overleden. Hoe is de inkomensafhankelijke huurverhoging ongedaan te maken ?

Het inkomen is nu dus ruim onder de 43.000

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In principe moet in de inkomensverklaring die wordt afgegeven door de Belastingdienst er rekening mee worden gehouden dat de huishoudsamenstelling, zoals die in het GBA is geregistreerd, is gewijzigd. Omdat doorgifte enige tijd kan duren lijkt het zinvol om nu al contact op te nemen met de woningbouwvereniging c.q. de verhuurder. U kunt dan ook vragen of het nodig is een bezwaarschrift in te dienen, omdat het huishoudinkomen een individueel inkomen is geworden dat zakt tot onder de inkomensgrens van € 33.614 of €43.000.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal een bericht van overlijden en een jaaropgaaf van 2011 hierbij niet voldoende zijn?
fisbel
10 jaar geleden
@crea:
De vriend is overleden op 27 december 2013.
Voor 2012 is in principe het gezamenlijk inkomen van 2012 bepalend.
Instanties zoals de gemeente sturen het overlijdensbericht automtatisch door naar de Belastingdienst. En die dienst stuurt weer door naar de woningbouwvereniging of verhuurder. In principe geldt hier de peiljaarverlegging van 2012 naar 2014.
Direct contact per telefoon lijkt me hier de meest directe weg.