Mag een "ZZPer" meerdere personen voor zich laten werken?

En "ZZPer" krijgt een opdracht om bepaalde werkzaamheden uit te voeren in een woning. Deze opdracht krijgt hij op een bepaalde datum. De volgende dag al maakt hij de factuur op, wat suggereert dat hij deze werkzaamheden in één dag geklaard heeft. In deze factuur berekent hij 32 uur voor de ene klus en ook berekent hij 32 uur voor de andere klus. vervolgens berekent hij ook nog 12 uur voor de derde klus. Totaal zijn dit dus 76 uren. Nergens op de factuur staat vermeldt dat hij met meerdere personen aan deze opdracht gewerkt heeft. Volgens mij kan dit nooit!!! Of heb ik het mis?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Zelfstandig zonder personeel. Dat wil zeggen dat deze zelfstandige geen personeel heeft, geen mensen in loondienst, maar hij kan wel werk aannemen en weer uitbesteden aan derden. Hierdoor kan bovengenoemde constructie wel.
Als hij voor een "spoed"-klus meerdere collega zzp-ers inhuurt, of een aannemer met personeel, dan kunnen er op één dag veel uren gemaakt worden.
jc54