ik heb een ambtenaar in functie beledigd,heb een boete gekregen kan ik nu nog docent worden?

de boete bedraagt 300 euro en ik krijg nu dus ook een strafblad volgens mij,alleen het was een domme actie die ik deed door wat stoer te doen voor mijn vrienden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
6.5K
tinus1969
5 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ikwillieveranon, Hoe lang moet je nog naar school? Hoe lang duurt het nog voordat je kunt gaan solliciteren naar een baan als docent?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik ben net 3 maanden 18 en ik moet ng beginnen aan de opleiding en dat is een een 3 jarige opleiding volgens mij
Ritsuka
5 jaar geleden
Zo, stoer hoor..
Hopelijk heb je er wel van geleerd om geen mensen meer te beledigen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ikwillieveranin, 1ste de algemene regel die van toepassing is:
De terugkijktermijn is vier jaar, bij uitzondering is het meer dan vier jaar, maar dat is echt niet voor een belediging van een ambtenaar in functie. Het is tegenwoordig wel een hot item, vandaar gelijk die boete.
2de: kijk aan wat een mazzelaar je bent. Bij aanvragers onder de 23jaar, is de terugkijktermijn twee jaar. Je bent net 18jaar.Ga je in september aan de leergang beginnen dan ben je nog geen 23jaar als je klaar bent met de studie en is de terugkijktermijn twee jaar.
Moet je na je 23ste jaar een VOG aanvragen dan is de terugkijktermijn tot na je 19de jaar.
Wanneer heb je de Beschikking gekregen en/of is deze al betaald? Moet je in het eerste studiejaar al een dag in de week stage lopen?
Zorg dat het bij deze eenmalige registratie van deze jeugdzonde blijft, dan zie ik geen enkele reden om een VOG te weigeren, iedereen zegt wel eens iets in zijn drift, alleen moralisten gaan nooit in de fout.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ga nog het een en ander voor je opzoeken, maar ik wilde je eerst ontzorgen.
De leertijd is afhankelijk van welke lerarenopleiding je wilt volgen en welke vooropleiding je hebt. Aan de hand van onderstaande websites kun je het zelf berekenen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werken-in-het-onderwijs/vraag-en-antwoord/leraar-voortgezet-onderwijs
https://www.inholland.nl/opleidingen/leraar-basisonderwijs-pabo-voltijd/de-opleiding/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ikwillieveranon, De aantekening in de justitiële documentatie is in jouw geval niet relevant. Zelfs bij het volgen van de opleiding of het solliciteren naar een baan, indien een eenmalige aantekening wel relevant zou zijn, weegt jouw belang zwaarder dan het belang van de samenleving. Succes bij het volgen van de lerarenopleiding.

Antwoorden (1)

Je krijgt een aantekening in de Justitiële documentatie. De aantekening wordt wel 30jaar bewaard, maar de terugkijkperiode is veel korter. Er wordt gekeken tot vier jaar voorafgaand aan het verzoek voor een VOG. De VOG wordt geweigerd wanneer het gepleegde strafbare feit relevant is voor de betreffende positie of functie.
Moet u tussen nu en vier jaar een VOG aan moeten vragen, vraag deze dan bijtijds aan.
Want mocht het zo zijn (wat ik niet geloof) dat u een VOG wordt geweigerd dan kunt u altijd reageren door middel van een zienswijze.Met een zienswijze duurt de procedure ongeveer acht weken. Daarna kun je nog bezwaar maken.
http://www.vogprobleem.nl/verhalen-uit-de-praktijk
Toegevoegd op 27 juni 2018 20:30: tekst