Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke verkeersregels gelden in Duitsland als de normale regels niet gelden?

Ik was in Duitsland. Daar zag ik een bord dat aangaf dat de StVO op die plek niet geldt.

(De StVO is, als ik het goed begrijp, de Strassenverkehrsordnung, ofwel de normale verkeersregels.)

Zo'n bord dat zegt dat de normale regels niet gelden zie ik wel vaker, meestal op grote parkeerplaatsen (bij een winkelcentrum), in parkeergarages, of op industrieterreinen.

Mijn vraag is: als de gewone verkeersregels daar niet gelden, welke regels gelden daar dan wel?
 

Cryofiel
10 jaar geleden
in: Wetgeving
10.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Straßenverkehrs-Ordnung (StVO) is te vergelijken met het Nederlandse Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV).
Als in Duitsland bv op een parkeerplaats het StVo niet van toepasssing dan wordt bedoeld dat de regels voor stilstaan en parkeren niet gelden op die bepaalde plaats. Het bord staat achter de oprit en vóór de uitrit. De regels die genoemd worden in §12 van het StVO (Halten und Parken) zijn dus niet van toepassing.
Men mag dus bv aan de linkerkant parkeren, of op de zitplaatsen in de auto met open portier eten en drinken. Men mag achteruit rijden als dat noodzakelijk is.

Het is dus niet zo dat als het StVo niet van toepassing is, er een andere wet in werking treedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
 

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding