ik heb een ongeval gehad met mijn scooter, ben ik hiervoor verzekerd?

Ik reed laatst op mijn scooter naar huis. Ver voor mij reed een jongen op zijn skeelers helemaal aan de linker kant van de weg. hij beleef daar rijden dus ik wilde hem aan de rechterkant inhalen. ik reed gewoon door en een paar meter voordat ik hem kon inhalen keek de jongen naar achter en ging ook opeens naar rechts. Ik ging op mijn rem maar ik botste alsnog tegen hem aan waardoor ik viel. Met mij en de jongen gaat alles goed alleen heb ik best veel schade aan mijn scooter. Gaat de verzekering dit vergoeden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij een all- risk verzekering hebt zonder eigen risico kan je dit gewoon claimen. Maar ze kunnen wel vervelden doen met je bonus-malus. Ik zou tevens ook niet zeggen dat je rechts ging inhalen want dat is een overtreding dus onverantwoordelijk rijgedrag.

Antwoorden (2)

Een Cascoverzekering (schade aan het eigen voertuig) zal deze schade gewoon vergoeden.

Rechts inhalen wordt in dit geval niet gezien als zware schuld, dus is het ook geen reden voor afwijzing van de schade.

Wel zal op de schade het eigen risico van toepassing zijn en gaat het ten koste van de eventueel opgebouwde no claim korting.

Heb je geen Casco / all risks dekking, dan wordt de schade niet vergoed: je hebt dan namelijk alleen dekking voor de aan derden veroorzaakte schade
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hier zij een paar punten waar zo wel u als hij tegen aan kunnen lopen.

1 losse vraag .
Wat was de situatie van de weg? Waren er naast de weg ook fietspaden en/of voetpadden aan wezig.

nu uw punten.
1 . uw eerste fout was dat u hem van rechts probeerde in te halen (los van het feit dat het niet mag) het was zeer begrijpelijk van hem dat hij zodra hij u zag naar links uitwijkt (soort reflex bij meeste mensen)

2. Heeft u op tijd laten weten dat u hem wou passeren? Door een geluidssignaal te gebruiken.

nu de punten waar de skileraar fout zit.
1. De eerste vraag die kan worden gesteld is wat deed hij op de straat zelf.
een skileraar is bij wet een voetganger. Echter hij word gedoogt om op het fietspad of de straat te gebruiken op eigen verantwoordelijkheid.

2. Kon hij jou wel op tijd horen of had hij muziek of iets dergelijks op zijn oren dat hij jou wel kon horen aan komen.

dit zij een paar dingen waar naar gekeken kunnen worden dus het kan echt een ouderwets geval worden van wie is de gene die de meeste fouten maakte.
het kan namelijk zijn dat jou verzekeraar het gaat claimen bij zijn verzekeraar maar anders om ook. en het maakt ook uit wat de persoon hier boven vermelde wat jou/zijn dekkingsgraad is bij de verzekeraar.

ik hoop dat u hier iets aan heb en anders raad ik u desnoods bij het juridisch loket langs te gaan (als het echt nodig is) zij kunnen er naar gaan kijken hoe en wat als een onafhankelijke partij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat niet over een skileraar.
De vraag gaat over een skeeler (die mag men rechts voorbijrijden met een scooter).