Wat gebeurd er als je aangifte van mishandeling doet?

Hallo,
Ik had (een paar weken terug) aangifte gedaan van mishandeling.
Ze hebben de NAW-gegevens van deze persoon.
Tot heden niets over vernomen en ik heb sterk het gevoel dat er niks mee wordt gedaan. Althans, als ze er 'iets' mee doen, weet ik niet wat ze doen.

Daarom mijn vraag: Hoe lang moet ik nog wachten voordat ik kan 'aankloppen' bij de politie om te vragen hoe het er mee zit? Want waar ik bang voor ben is dat ze het vergeten zijn of gaan vergeten en dan niets daarmee doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K
Poet
10 jaar geleden
Bel gewoon even naar de politie om dit te vragen
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Lizio, Zijn er getuigen, of camerabeelden?

Antwoorden (2)

De politie gaat eerst bewijs verzamelen voordat ze er 'een zaak' van kunnen maken. Dit kan inderdaad een paar weken duren. Indien er getuigen zijn, dan zullen deze ook eerst verhoord worden. Als het goed is wordt je per brief geïnformeerd over de gang van zaken. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou ik gewoon eens bellen om te vragen of er vorderingen zijn.

Maar vergis je niet, voordat degene gestraft wordt.... Kun je een half jaar verder zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de aangifte wordt zoveel mogelijk over de mishandeling vermeld en de normale gang van zaken is dat er een onderzoek gestart wordt. Wanneer men weet wie de mishandeling gepleegd heeft, kan de politie deze persoon aanhouden of uitnodigen op het politiebureau voor een verhoor. Er wordt een dossier gemaakt en als het politieonderzoek klaar is gaat alles naar de officier van justitie. Die neemt een beslissing of de zaak voor de rechter wordt gebracht.
U kunt te allen tijde bij de betreffende verbalisant navragen hoe het met uw aangifte staat als u al geruime tijd geen informatie hebt gekregen.
Hebt u een DigiD nummer dan kunt u zich via de site https://www.mijnpolitie.nl/zaken.shtml
op de hoogte stellen van de status en de voortgang van uw aangifte.
Daarnaast kunt u met vragen over uw zaak ook terecht bij het Slachtofferloket. Het Slachtofferloket is een gezamenlijk initiatief van politie, Slachtofferhulp Nederland en OM.
De adressen van de verschillende slachtofferloketten vind u hier:
http://www.om.nl/onderwerpen/subhome/informatie-zaak/