Als je een jas in een betaalde garderobe ophang. en zij raken hem Kwijt. zijn ze dan verantwoordelijk ?

Rechten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Bij de meeste garderobes hangt een bordje waarop staat dat je je kleding afgeeft op eigen verantwoording.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bordje zeg niets
Zodra je betaald voor de garderobe is het bedrijf waar je hem ophangt aansprakelijk, óók als ze een bordje hebben hangen dat het je eigen risico is.
Lees de bron maar eens, daar staat het goed juridisch uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij betaald hebt voor het 'parkeren' van je jas in een garderobe..is hij/zij onder wiens naam de garderobe gedreven wordt, verantwoordelijk voor die jas.

Dus als er iets kwijtraakt..kun je je kosten verhalen op hem/haar.

Een bordje ophangen met:' Kleding wordt uitsluitend afgegeven onder eigen verantwoording' is je reinste lariekoek..waar je je niets van aan moet trekken.

Je kunt je op die manier niet aan je verantwoordelijkheid onttrekken.

Groet,

Ton