Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen het Amerikaanse DUI (Driving under the influence) en DWI (Driving while intoxicated) ?

Soms gebruiken ze in Cops (een politie realtiy serie uit Amerika) de afkorting DWI en soms DUI.. Ik vraag me dus af wat het verschil is.. het is toch allebei gewoon rijden onder invloed van iets? Of is een DUI alleen onder invloed van alcohol en DWI onder invloed van drugs/alcohol?? (of andersom)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
21.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals je zegt betekent DUI - Driving under the influence en betekent DWI - Driving while intoxicated. Maar DWI betekent ook: Driving while impaired. Dus rijden wanneer je dat niet kan.
In bijna alle staten staat er een lagere straf op DUI. Want dat is alleen maar rijden met alcohol op, terwijl je met DWI zo ver heen bent dat je echt niet meer *kunt* rijden. In sommige staten mag de aanklacht verlaagd worden van DWI naar DUI onder bepaalde omstandigheden: als het je eerste overtreding is, als je spijt toont, en als je promillage een heel klein beetje over de wettelijke limiet lag.
Dat gaat zo in New York, maar in andere staten wordt er geen verschil gemaakt tussen DUI en DWI en dan is het juridische begrip daar gelijk.
In weer andere staten gebruiken ze DUI alleen bij drugsgebruik.
Bij de federeale gerechtshoven ligt de grens tussen DUI en DWI bij 0.08 BAC.
(Lees meer...)
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! :) T is me nu wat duidelijker :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding