Even aannemende dat ik diefstal niet nader hoef te omschrijven: gekwalificeerde diefstal is diefstal onder, zou je kunnen zeggen, verzwarende omstandigheden. Bijvoorbeeld diefstal met geweld, of diefstal uit een woning of van een afgesloten terrein.
Zie de link voor een goede uitleg.
teusvh
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus +
Kortom alles wat in art 311 genoemd wordt, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Diefstal uit een woning bv moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om gekwalificeerd te zijn.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelXXII/Artikel311/geldigheidsdatum_26-11-2013
Daartegenover staat eenvoudige diefstal, maar ook die is niet altijd zo eenvoudig als het klinkt.