Ik heb een boete gekregen voor foutief parkeren, door de regen kan ik de informatie niet lezen hoe kan ik hem nu als nog betalen?

Foutief geparkeerd is 90 euro. Hoe kan ik deze nou betalen want behalve de 90 euro is niks meer leesbaar op het papier. Krijg ik een schriftelijke incasso binnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) zal je per post een acceptgiro ontvangen.

Bronnen:
www.cjib.nl

Je kunt ook even naar het politiebureau gaan of met ze bellen. Als het goed is, weten ze aan de hand van je kentekenbewijs de boete wel voor je op te sporen.

Je krijgt nog een prachtige acceptgiro thuis aan een mooie brief waarop staat dat je een bekeuring hebt gehad en hoe je die moet betalen.

Ja, het gele briefje onder je ruitenwisser is geen rekening, deze krijg je binnenkort, na ongeveer 4 tot 6 weken met een acceptgiro in de bus.

Is (helaas) geen enkel probleem. Je krijgt vanzelf een acceptgiro thuis van het CJIB, met de vriendelijke doch dringende sommatie binnen bepaalde tijd te betalen. Gelukkig staat daar ook een beroepsmogelijkheid op, maar ik heb de indruk dat je de boete niet wil bestrijden. Dus gewoon afwachten. Het CJIB vindt je wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100