Ik heb een boete gekregen voor foutief parkeren, door de regen kan ik de informatie niet lezen hoe kan ik hem nu als nog betalen?

Foutief geparkeerd is 90 euro. Hoe kan ik deze nou betalen want behalve de 90 euro is niks meer leesbaar op het papier. Krijg ik een schriftelijke incasso binnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja je krijgt nog een acceptgiro thuis, waarop de werkelijke boete staat. Hopelijk heb je niet fout geparkeerd op een invalideplaats of hinderlijk voor ander verkeer.
Er moet een foutcode op het briefje staan.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Kijk even of je de foutcode nog kan lezen, soms geven ze een code op die niet klopt. Dan kan jij bezwaar aantekenen en hoef je niet te betalen ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@HeerVoldemort, nee hoor, dat is een wijdverbreid, niet uit te roeien sprookje. Zelfs als het verkeerd op de beschikking komt van het CJIB en men tekent bezwaar aan, wordt hij gewoon vernietigd en krijgt men een nieuwe met de juiste gegevens.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@JoanDArc...ik heb het van boa's gehoord die belast zijn met parkeren in Deventer. Soms zetten ze opzettelijk iets heel klunzigs op de bon als ze zelf vinden dat een boete eigenlijk niet nodig is, maar wanneer andere mensen verwachten dat er toch 1 uitschrijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of die boa's jokken omdat zij aardig gevonden willen worden, of zij zijn niet op de hoogte van de juiste procedure, want dan weten zij dat het geen nut heeft.
Een Boa legt een ambtseed af. Met de ambtseed verplicht de boa zich zijn taak zonder aanziens des persoons te vervullen. Zij hebben niks te vinden. Als zij dit werkelijk met opzet doen zijn zij onbetrouwbaar, om geen erger woord te gebruiken.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja daar heb je wel gelijk in. Ik heb een tijd les gehad van die BOA's in Deventer, dus ik ben er ten goede trouw vanuit gegaan, dat dit verhaal klopt.

Het beste antwoord

Van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) zal je per post een acceptgiro ontvangen.
Bronnen:
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (3)

Je krijgt nog een prachtige acceptgiro thuis aan een mooie brief waarop staat dat je een bekeuring hebt gehad en hoe je die moet betalen.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je prachtig noemt :) Plus +
Ja, het gele briefje onder je ruitenwisser is geen rekening, deze krijg je binnenkort, na ongeveer 4 tot 6 weken met een acceptgiro in de bus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is (helaas) geen enkel probleem. Je krijgt vanzelf een acceptgiro thuis van het CJIB, met de vriendelijke doch dringende sommatie binnen bepaalde tijd te betalen.
Gelukkig staat daar ook een beroepsmogelijkheid op, maar ik heb de indruk dat je de boete niet wil bestrijden.
Dus gewoon afwachten. Het CJIB vindt je wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Koentjes, In beroep gaan moet binnen zes weken na de datum op de beschikking gebeuren. Men hoeft de bekeuring nog niet te betalen, men heeft automatisch uitstel. Sinds het OM dit soort zaken zelf mag afhandelen is het minder tijdrovend dan steeds bedragen terug te moeten storten.
Antwoord van Ego is goed +Plus