Hoeveel jaren terug moet je hondenbelasting betalen na controle?

Gisteren kreeg ik een hondenbelasting controleur aan de deur, ik moest aangeven dat we een hond hebben die niet geregistreerd staat in de gemeente. Ik kreeg een formulier waarop ik moet invullen hoe lang we de hond hebben. Nu lees ik op de website van de gemeente dat als ze achteruit komen dat je een hond hebt, dan moet je al die jaren sinds je de hond kreeg nog belasting betalen. We hebben de hond al heel lang, en ik vraag me af hoe dat wettelijk zit, voor hoeveel jaren terug mag de gemeente hondenbelasting vragen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Ivana
10 jaar geleden
Hoe kunnen ze bewijzen dat je hem op z'n 9e jaar niet van Marktplaats hebben gekocht? Hier moet je één jaar extra betalen.

Antwoorden (1)

Dat is per gemeente verschillend, maar de meeste gemeenten hanteren een schatting voor het aantal jaren dat je de hond hebt en die jaren moet je betalen eventueel met een boete er bovenop. En eigenlijk is dat wel zo fair tegenover degene die wel braaf betaalt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Zeker terecht,niet omdat ik voor HB ben,maar als het dan toch betaald moet worden,dan iedereen.
paulus811
10 jaar geleden
Dank je Maria16 voor de +, ik ben voor geen enkele belasting maar ik heb zelf twee hondjes en daarvoor in de afgelopen 10 jaren 2.000 in de gemeentekas gestort. Er wordt weliswaar niet naar mijn mening gevraagd, maar kon het niet laten om er een opmerking over te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook altijd honden gehad,maar wel altijd eerlijk opgegeven ondanks dat ik de hb onterecht vind want het wordt niet voor de honden gebruikt d.m.v. speelvelden enz......
En daarbij vind ik het oneerlijk dat de ene gemeente veel meer rekent dan de andere gemeente of dat er zelfs helemaal niets betaald hoeft te worden.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja dat zou idd landelijk gelijk moeten zijn, en ook betalen voor katten, of die nou alleen binnen zitten of niet. (ik heb zelf katten) geen honden. Katten schijten in tuinen en waar het ze maar uit komt, en hond kan je nog opvoeden. Ik ken ook iemand die betaald hondenbelasting voor haar Chihuahua, en die poept en plast op een kattenbak...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor katten die niet buiten komen vind ik het niet nodig om daar belasting voor te betalen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja maar wie controleert dat?
Die vriend van mij laat de Chihuahua ook niet buiten plassen en poepen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier is het makkelijk controleren want ik woon twee hoog. ;-) Dat de vriend van jou zijn hond de behoefte's laat doen op een bak binnen is natuurlijk zijn eigen keuze want in principe doet een hond zijn behoefte's buiten.
Komt het hondje dan helemaal niet buiten?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja in de tuin, maar daar is hem geleerd dat hij niets mag doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Arm beestje.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja misschien wel... Maar aan de andere kant, is hij wel altijd heel vrolijk. En ligt heel graag op schoot...een halve kat eigenlijk. En hij hoeft nooit te wachten als de baas weer eens laat is, hij kan in ieder geval gewoon plassen en poepen als hij moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij weet niet beter.
Eigenlijk hoort hij ook in contact te komen met andere honden en hij moet natuurlijk ook lekker kunnen rennen,snuffelen en rest van het hondengedrag.,