Mag je volgens de wet met een vrachtwagen over het trottoir rijden als de bocht te krap is?

In deze straat geldt een richting verkeer en de rijstrook is 3,50 m breed.
Grotere vrachtwagen kunnen niet door de bocht en rijden achteruit terug in de verboden richting. Wat is hier wettelijk over bepaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Nee, dat mag officieel niet (RVV artikel 10 is ook in krappe bochten van toepassing). Dat het soms gedoogd wordt als dit zonder gevaar en/of schade kan is iets anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt, dit antwoord is heel bruikbaar voor mij.

Andere antwoorden (1)

Mits je niemand in gevaar brengt of dingen sloopt zal het wel mogen. Het kan niet anders.
Als het echt te krap of gevaarlijk wordt zet de wegbeheerder wel een inrijverbod voor vrachtwagens neer.