Dat is nergens te vinden, maar ik denk dat dat ook niet te handhaven valt, een hond blaft nou eenmaal regelmatig, een hond kan geen klok kijken. Als er echter geluidsoverlast ontstaat door het geblaf van een hond, dan is raadzaam een gesprek met de eigenaar aan te gaan, zodat deze kan proberen de hond iets meer tot rust te brengen, lukt dat niet, dan kun je de politie inschakelen.
Ik verwacht dat de politie hier ook niet veel aan kan doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb gezocht en niet gevonden specifiek voor Laren NH.
Algemeen wordt 22.00 uur als tijd beschouwd waarna je geen overlast mag geven op wat voor manier dan ook. [Maar ik zou het navragen, niet in iedere gemeente hanteert de politie dezelfde regels is mijn ervaring.]

Overigens een hond mag wel blaffen, maar niet aaneengesloten perioden. Dus een hond bij de buren die aanslaat omdat er iemand aanbelt, of voor de deur parkeert, daar doe je weinig aan. Heb je echter buren met nerveuze keffers of verwaarloosde [niet in eten/drinken, maar in aandacht/aanwezigheid, dus een hond die de hele dag alleen zit] honden, dan is het raadzaam om te informeren. Ook zou je kunnen informeren bij het asiel, daar zou men op de hoogte moeten/kunnen zijn...

Als je degene bent die er last van heeft, raad ik je aan om een dossier aan te leggen. Data, tijden, van/tot, duur van blaffen [kwartier/20 min./1,5 uur?] eventueel als je weet dat de buren weg zijn, of juist thuis. Daar kun je veel aan hebben als bewijs, mocht je dat later nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@jodokus, inderdaad, u bekijkt de zaak van twee kanten. Er staat nergens dat vragensteller de hondenbezitter is.
Plus