Mijn id kaart is verlopen, nu wil ik bij iemand op bezoek in een huis van bewaring. Kan dat met een verlopen id kaart?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Nee dat mag niet. Er word hoe dan ook een geldig legitimatiebewijs gevraagd, anders word de toegang geweigerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat je dan er niet in kan door dat een verlopen idkaart niet meer geldig is als je moet legitimeren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als ik jou was, zou ik maar als de donder een nieuwe aanschaffen, mocht je er geen geld voor hebben. dwing deze dan af bij de gemeente, want het is wettelijk verplicht, ik heb zelf in zo'n situatie gezeten en kwam erachter dat je dan niets meer betekend in dit land. geen werk, geen uitkering, geen niets. en als je dan ook geen geld hebt om een nieuwe aan te schaffen, moet je de gemeente erop wijzen dat het wettelijk verplicht is. ik wens je veel succes met de aanvraag voor een nieuwe, en wacht niet te lang, het word dan alleen maar moeilijker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Koffieleut,
Het hebben van een geldig Identiteitsbewijs is niet voldoende om iemand in het huis van bewaring te bezoeken. Als u dat denkt dan krijgt u een forse teleurstelling te verwerken.
Het maken van een bezoekafspraak is een verantwoordelijkheid van de gedetineerde. Een gedetineerde heeft recht op tenminste één uur bezoek per week.
Hij kan tijdens de vastgestelde bezoektijden familieleden of kennissen uitnodigen en dient het bezoek ook zelf te laten weten op welk tijdstip het langs kan komen. Het is – afgezien van ambtelijk bezoek - dus niet mogelijk om contact op te nemen met de inrichting voor het maken van een bezoekafspraak.
Staat u onaangekondigd voor de poort, dan wordt u niet toegelaten, u kunt hoogstens een klein berichtje achterlaten.
Alle inrichtingen hebben hun eigen bezoektijden, te vinden op de websites van de inrichting.
Als u goederen wilt meenemen voor de gedetineerde, dan moet u dat van te voren aan h e m melden. De gedetineerde moet namelijk zelf aangeven wat er voor hem wordt meegebracht. Niet-aangemelde goederen mogen niet naar binnen. Het inchecken van meegebrachte goederen kost tijd. Kom dus ruim een kwartier van te voren bij de inrichting.
Wat u mee mag brengen kan per inrichting verschillen. Een beperkt aantal cd's, los kleingeld voor de frisdrank-, koffie- en snoepautomaat is meestal wel toegestaan.
Wat u in geen geval mag afgeven aan de gedetineerde zijn:
Jassen, vesten, losse blazers, tassen, hoeden, petten, zonnebrillen, rookwaren, piepers/telefoons, camera's en portemonnees.
Zorg ervoor netjes gekleed te zijn. Voor vrouwen geldt: geen doorzichtige kleding of te korte kleding.
Afgezien van een korte begroeting en kort afscheid is verder lichamelijk contact niet toegestaan.
Als u zich hebt gemeld met een geldig legitimatiebewijs is de kans groot dat u als bezoeker wordt toegelaten, maar zelfs op het laatste moment kan de inrichting het bezoek nog om bepaalde redenen weigeren.