Is het uploaden en bezitten van .torrent bestanden illegaal?

Ik wil misschien een torrentsite beginnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Dit hangt er vanaf om wat voor bestanden het gaan.
Het bezitten van gedownloade films is legaal zover je het alleen als thuis gebruik zult gebruiken.
Het uploaden van torrent bestanden waar bijvoorbeeld tekst documenten of liedjes van u zelf in zitten zonder dat daar copyride of andere rechten op zitten is legaal.
Gaat dit om films, games, software, muziek of andere bestanden waar rechten op zitten is dit dus illegaal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het idee dat het pas illegaal is als zo'n bedrijf gepakt wordt, kijk bv naar piratebay of isohunt. ikzelf ga ervan uit dat je kunt downloaden wat je maar leuk vindt zolang dat lukt - en ik maak daarbij geen gebruik van enigerlei vorm van hacks.
internet is vrij zolang het vrij is...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarbij kun je natuurlijk wel je gezonde verstand gebruiken. Dat het op internet te downloaden is, betekent niet dat het dan ook legaal is om te downloaden. Als iets normaal geld kost, en het op een torrentsite gratis wordt aangeboden, begrijp je natuurlijk zelf wel dat dat niet helemaal de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ben ik niet met je eens.Als ik in vrij verkeer zie dat al die torrent aanbieders, maar bv ook een prog als Soulseek zonder ingewikkelde manoeuvres hun artikelen aanbieden ( het is in feite gelukkig zeer simpel), dan geldt mijn oude adagium...als het op internet staat is het downloadable. Anders bescherrm je de boel maar. Muziek of films downloaden puur voor eigen lol is volgens mij niet verboden (zucht).