Is het legaal om een aantal festival kaartjes te kopen om door te verkopen?

is het legaal als je voor een festival bijvoorbeeld 10 kaartjes koopt en als het festival is uitverkocht deze kaartjes voor een hogere prijs te verkopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is dit illegaal (:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het altijd wel legaal zal zijn om je kaartjes voor exact dezelfde prijs door te verkopen omdat je bijvoorbeeld door omstandigheden zelf niet kunt gaan. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij er winst op gaat maken.

Het beste antwoord

Het is nog legaal, maar er komt een wet aan die het doorverkopen van kaartjes tegen een hogere prijs dan de officiële, verbiedt. Maar nu mag het dus nog.

Of het netjes is tegenover mensen die graag bij concerten willen zijn, is een heel ander verhaal. De officiele leveranciers van concertkaartjes zijn er fel op tegen en proberen zo veel mogelijk mensen te laten weten dat ze die kaartjes niet moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soms krijg je er geen problemen mee en verdien jij dus een lekker zakcentje, maar sommige organisatoren zijn er wel fel in en die sporen zulke handelaren op en maken hun kaarten ongeldig, er zit dus wel een risico aan!