Tot in hoeverre mag er een aanklacht tegen je ingediend worden qua naam overname bij een shop?

Ik graag een eigen web shop beginnen. Ik ga daarbij gelijksoortige producten als de bekende bax-shop aan bieden.

Ik zou mijn winkel graag ook ....-shop willen noemen. Gewoon omdat ik dit een leuke naam vind, maar mag de bax-shop dan een aanklacht tegen mij indienen?

Ik snap dat baks-shop natuurlijk niet kan. Maar bijvoorbeeld: howrse-shop (niet dat de naam gaat worden, maar als voorbeeld) mag dat wel?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

"Shop" is zo'n algemeen gebruikt woord dat het niet gebruikt kan worden tegen je. Er moet echt een reële kans zijn dat jouw winkel verward wordt met een andere winkel op basis van de naam voordat zij iets kunnen doen tegen de naam van jouw winkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfde producten verkopen en dan een naam die het zelfde eindigt namelijk het shop gedeelte zou er toch mee oppassen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!