Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben zelfstandige en word werkloos: welke uren tellen?

Vraag: Ik ben zelfstandige en word werkloos
Antwoord UWV: Het kan zijn dat u naast uw werkzaamheden in loondienst al als zelfstandige werkte. Dan trekken wij het gemiddelde aantal uren dat u als zelfstandige heeft gewerkt in de 26 weken voor u werkloos werd, niet af van uw WW-uitkering.

Aanvullende vraag: Tellen hierbij zowel de directe als indirecte uren? En zijn er nog aanvullende voorwaarden zoals een verhouding tussen direct en indirect?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
758
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent dus ook in loondienst?
ronron1212
10 jaar geleden
Als je alleen werk als zelfstandige heb je geen rechtop ww
ronron1212
10 jaar geleden
Beton je betaald net zoveel belasting als een ander niet meer en niet minder je betaald alleen in voor een uitkering daar moet je zelf voor sparen als je in loon dienst bent wordt er voor betaald inhoudingen op het bruto loon.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beste Marola1963,

Het gemiddeld aantal uren die je als zelfstandige (naast je werkzaamheden in loondienst) in de 26 weken voor je werkoosheid hebt gewerkt worden vrijgelaten.

Dit geld voor zowel de directe als indirecte uren.

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn er verder geen eisen zoals een minimum aan directe uren of andere eisen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden